Internationella kvinnodagen 2013

Internationella kvinnodagen idag. Våra digitala flöden fylls med artiklar och rapporter. Åsikterna går isär (som vanligt) och vissa hyllar, andra dissar dagen. Inget konstigt eller märkligt med det egentligen. Som vanligt. Det jag dock tycker är oerhört märkligt är att företag inte tar tillvara möjligheten att höras genom bruset utan istället ångar på med alla gamla och förlegade marknadsföringsaktiviteter just i sociala medier. Att de inte tar tillfället i akt?

Det ger mig inget att du som företag “hyllar” kvinnor i ditt företags statusuppdatering utan handling som följd. Snarare tvärtom, gör mig sur. Det skaver. Har vi inte kommit längre? Kanske har vi inte det. Kanske har jag inte gjort min del i att ifrågasätta. Kanske måste jag ta ett steg framåt. Om inte idag, när då?

Jämställdhet är en demokratisk fråga. Till oss alla, vad gör vi idag som är värt att nämnas på denna listan? Vad gör jag?

Image

 

Leave a Reply

