Nu ska ni få höra…

Jag har en vän som heter David, en mycket snäll och omtänksam kille. Han har nattvandrat, han är jourvuxen och känd i Helsingborg för sitt arbete inom socialtjänsten bland annat. Han känner allt och alla, ställer upp för andra ofta och gärna. Hans hjärta är stort.

Idag läser jag på hans facebooksida;

Idag ska jag ut på en liten längre runda blir ett besök på banken lämna in trisslotten samt hälsa på partiexpeditionen. Fick i lördes kväll besök av 2 ungdomar som kom med 3 rosor + 2 trisslottor. Det värmde mitt hjärta. Jag sade till dem att är där vinst så ska det delas på alla 3. Jag skrapade trisslottorna under söndagen och där var 10,000 * 2.

Vi som känner David tänker att detta kunde inte hända än mer trevlig och snäll människa, att detta att dela med sig är så typiskt David! Dagens finaste uppdatering på FB alla kategorier. För det finns människor som alltid gör mer än det som förväntas av dem. David är en sådan person.  Stolt över att vara hans vän.

Här är David och jag, dagen det stod klart att HIF hade vunnit Allsvenskan 2011.

Leave a Reply

