Konst på hemmaplan.

Idag var jag tillsammans med några vänner hembjuden till konstnären Rolf Lindstedt, en man i sina bästa år som bor bara ett stenkast från mig. Det var ett fantastiskt besök, samtalet rörde sig kring hans konst, hans liv och att sätta gränser för att må bra. Hans konst är färgrik och tilltalade mig mycket. Hela hans hem är en riktig färgexplosion. Han och hans liv är lika färgstark som hans konst och det var en ren glädje att sitta ner ett par timmar och höra hans historia. Vi kommer att fika fler gånger.

Nedan finner du några av hans verk och ja så fottade jag mig själv. Det gick bra det med.

 

Leave a Reply

