Till Camilla med kärlek.

Min fina väns pappa somnade in i natt. Jag träffade honom första gången 1991 när jag bodde tillsammans med min vän. Vi var 2 galna & glada 21-åringar som gillade att festa, att dansa och träffa pojkar. Vi delade lägenhet, massor av glädje och en del sorg. Livet. En mycket speciell tid i mitt liv som jag värdesätter oerhört högt på alla plan.

När en människa dör bort blir alla klicheer om livet verklighet på något sätt. Att ta chansen, att ta för sig, att inte ödsla energi på fel saker bland annat. De är alla sanna. Jag går tillbaka till mitt eget liv, ska ringa min pappa och säger att jag älskar honom samtidigt som jag skickar en tanke till min biologiska pappa och undrar om han fortfarande lever. Många tankar, många tårar….

Man ångrar alltid det man inte gjorde allra mest i livet. Att man inte hade modet att ta steget oavsett vad det gäller. Själv funderar jag allra mest över vad det är jag inte vågar i mitt liv och hur jag kan ändra det. Idag och framöver. Säga nej är jag duktig på, det är dags att säga ja.

Camilla, min vän har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. För den person hon en gång var och ställde upp på mig för många år sedan, nästan som i ett annat liv, för den varmhjärtade och fantastiska personen hon är idag, om jag har tur och om jag får så hoppas jag att jag kan ge något tillbaka till henne. Jag finns här.

2 thoughts on “Till Camilla med kärlek.

Leave a Reply

