Sköna söndag…

Jag fick en inbjudan av min twitterkompis Dimitrij på facebook att prova på bland annat yoga på Medborgarskolan som hade öppet hus idag. Sagt & gjort, jag drog med två goda vänner och provade, två pass, mindfulness och Yin. Mycket svårare än det ser ut, jag hade mest problem med andningen, att andas in och ut på rätt ställe var min utmaning. Riktigt kul var det. Om jag ska fortsätta med någon form av yoga så tror jag att mindfulness passar mig bäst. Lugnt & stilla.

Senare på eftermiddagen gick jag ut på en walk & talk med Thereze och diskuterade tweetuphbg som jag har dragit igång. Istället för att fika och prata så gick vi och pratade. Gillar det upplägget faktiskt, kanske allra mest för att jag är inne i en intensiv träningsfas just nu. Thereze är en grym projektledare och en hejare på koordinera och jag fick bra feedback på hur jag kan gå vidare med det projektet. Då jag även söker nytt jobb fick jag lite tips på tjänster som hon hade sett som jag kunde söka, alltid mycket uppskattat och så pratade vi även om min profil som projektledare, inte bara på Linkedin utan hur jag ser den och hur jag kan utveckla den i mitt CV.

Skön söndag med trevliga människor. Nu väntar ny vecka och nya tag.

 

 

 

Leave a Reply

