En Jul för Alla

Det finns människor som tänker en tanke och tänker och så finns det de som tänker en tanke och gör. Marlene & Maria som driver den ideella föreningen En Jul för Alla är sådana som tänker och gör. Jag har känt dessa fantastiska kvinnor i många år, vi har jobbat tillsammans i Högaborgs Bollklubb i ösregn, snöstorm och gassande sol. Med julmarknader, lotterier, loppismarknader och kioskpass. Vi har hängt på träningar och matcher, vi har jagat ungar och skrattat massor tillsammans. Jag har tidigare bloggat om dem här.

Få saker här i livet imponerar på mig så som när människor visar omtanke och medkänsla för andra utöver det vanliga. För de som har de svårt, för de som lider, för de ensamma och för de som inte har någonstans att ta vägen. De som så många av oss egentligen aldrig ser. Vi vet om att de finns men mycket mer än så blir det inte. Ni vet de som inte har någon jul att tala om eller de som inte har någonstans att gå att fira jul, de som står lite vid sidan av på något sätt. För dem jobbar Marlene & Maria med kärlek och respekt. Hela veckan är det öppet i Högaborgs Bollklubbs klubbstuga, mellan 16-21, lillejulafton mellan 16-22 och på julafton är det öppet från 14. Det är öppet för alla barn och ungdomar som kan gå dit och julpyssla, fika & äta julmat och kolla på film eller bara hänga.  Jag var där idag och fikade och kan varmt rekommendera detta till alla.  Jag kommer att vara där imorgon också. Till er som känner mig, jaa jag kommer att jobba med dem under nästa år, stor glädje!

Leave a Reply

