#Kyrktweetup i GA-kyrkan

Igår bjöd Jacob Sunnliden (@jacobsunnliden) in till tweetup i GA-kyrkan i Helsingborg. Jacob jobbar som informatör i Svenska kyrkan och bjöd oss på en kort föreläsning, berättade lite om sitt arbete men också det sociala arbetet som kyrkan gör i församlingen. Sedan var det dags för en rundvandring i kyrkan. Bland annat så gick vi upp i kyrktornet och en del gick allra längst upp. Inte jag. Det blåste som attans och lite läskigt tyckte jag nog att det var. Stort tack Jacob för att vi fick komma och tack för go fika!

 

Sedan började jag fundera på vilka fler platser skulle jag vilja besöka med just twittrarna och pingade direkt Göran Svensson som jobbar i Rådhuset och Tuan Nuyen som jobbar som medieproducent på HIF. Även Helsingborgs Dagblad hade varit oerhört intressant att besöka. Detta resulterade i en tweetup-önskelista för nästa år. Vad säger ni? Vilka vill du besöka? Vill du hänga på? Mitt förslag är att vi använder hashtaggen #tweetuphbg så kan vi följa våra egna lokala tweetups.

  • Rådhuset
  • HIF & Olympia
  • Helsingborgs Dagblad
  • Dunkers kulturhus
  • Helsingborgs konserthus
  • Helsingborgs stadsteater
  • Sofiero Slott
  • Fredriksdals friluftsmuseum
  • Kärnan
  • Idrottens hus
  • IKEA varuhuset

Mycket trevlig kväll och jag ser framemot fler tweetups i Helsingborg nästa år.

2 thoughts on “#Kyrktweetup i GA-kyrkan

  1. Pingback: 3:e advent « Donna Carlsson Julblogg 2011

  2. Pingback: #kyrktweetup | Jacob Sunnliden

Leave a Reply

