Jag gillar!

Läste denna artikeln som Emanuel tipsade om på twitter och som Karin har skrivit och plötsligt kommer jag ihåg precis samma sak. Skrämmande minnen och nu så här i efterhand blir jag ju förbannad.

För många tar det ett helt liv att acceptera hur man ser ut, vissa gör det aldrig vilket jag finner oerhört ledsamt oavsett anledning. Det enda som egentligen betyder någonting är ju vad jag själv tycker och tänker. För mig har det tagit många år, nu är jag 41 år och jag tycker själv att jag är på god väg. I många år undvek jag kameran helt eller så mycket det gick i alla fall. Gick absolut inte ner på stan om jag var osminkad. Det gick alltså inte. Letade enbart efter kläder som jag såg smalare ut i.

Så nu jag fotar massor, både själv och låter andra fantastiska fotografer göra det. ( Hans Brauer, Camilia och Casandra ElSayed för att nämna några) Jag hoppar och studsar, jag tar “fjortisbilder” och är ganska nöjd med vad jag ser. Jag gillar, både osminkad och sminkad även om jag föredrar den senare i fotosammanhang. Äntligen. Så nästa gång du undrar eller funderar över varför kvinnor i mogen ålder som jag lägger ut så mycket foton så kan det vara så enkelt som att de äntligen gillar det de ser. Helt enkelt.

 

2 thoughts on “Jag gillar!

Leave a Reply

