Call from my heart…

Aonua är ett musikaliskt samarbete mellan sångerskan Taisha och sångskrivaren Malcom Smith. Du kan läsa mer om demhär. Fantastisk själslig musik, avslappnade och oerhört lugnande. Taisha sjunger både på maori och engelska i sångerna. Helt fantastiskt underbart. Älskar massor och spellistan går på repeat hemma.

När min längtan efter mitt maoriska ursprung gör sig extra påmint och ont, när jag sörjer och saknar att inte veta och känna mitt ursprung mer än vanligt lyssnar jag  på låten Karanga (Call from my heart) där Taisha sjunger; “My spirit searches me and comforts my fear. A voice deep inside of me and I know I can hear. I am calling you.

Blood is calling blood. My blood is calling for whakapapa.

Här framträder Taisha tillsammans med Waipapa Kapa Haka vid två separata tillfällen.

Leave a Reply

