Uppdatering min allra finaste vän

En liten uppdatering till alla er fina som har engagerat sig och brytt sig om min allra finaste vän som fick en cancerdiagnos tidigare i år…

Status quo är det som beskriver läget allra bäst. Hennes levervärden är lite bättre och resten är stabila, ingen ändring alltså. Behandlingen fortsätter som den har gjort detta halvåret några månader till och då görs en ny utvärdering av läget. Läkaren informerade henne om att de kommer inte att behandla henne in i döden.

Mitt i livet. Mitt i vardagen. Mitt i kaoset. Förtvivlan, gråter tills inga tårar finns kvar…

Mitt i allt detta hittar vi skrattet, glädjen och nya utmaningar. Vi pratar mer än någonsin och livet är lika fantastiskt som alltid medan min inställning och attityd ändras. Detta är en händelse som har påverkat mig mer än jag någonsin kunde ana. Jag är ju en känslomänniska även annars också. När allt kommer omkring, vad betyder allra mest i våra liv? I mitt liv? Om jag ställer det på sin spets? Detta är ju inget teodicéproblem för mig och inte heller för min allra finaste vän.

Så. Vi har bestämt oss för att säga ja. Ja till nya utmaningar, ja till nya människor och alltid skratta mycket och massor som vi alltid har gjort. Här och nu och i framtiden. Inte låta rädsla hålla oss tillbaka, ingen oro för vad andra ska tycka och tänka. Öppna våra dörrar och ta livet som det kommer och njuta så mycket vi kan under tiden. Medvetet och accepterande och tacksamt. Här och nu. Vår största utmaning. Under året som kommer ska vi hitta på så mycket galenskap vi kan, gå en massa kurser, lära oss att dansa som Pussycat Dolls och förmodligen pussa några pojkar på vägen. Hon ska vara min PT under året, hon ska även träna mig i taekwondo (hon har svart bälte) Läsa böcker och gå på teater, lyssna på musik som vi aldrig har gjort tidigare, träffa nytt folk. Inte vänta. All in. Varje dag.

Nej det är ingen som har sagt att det är enkelt, det är ingen som har sagt att livet är rättvist. Livet är svart & vitt. Ljus & mörker. Ett steg i taget.

Med kärlek, Donna

Leave a Reply

