Get up!

Idag har jag haft förmånen att lyssna på Jocke Jardenberg som föreläste på Wallmans salonger om personal branding och inflytande på nätet, ett event som kallades för Get Up!

Jag har lyssnat på Jocke flera gånger, vi är facebook-kompisar och jag har följt honom på twitter sedan jag började för två år sedan. För en tid sedan bokade jag in ett lunchmöte med honom för HFAs räkning och vi pratade om öppenhet och sociala medier. Jocke är bra. Riktigt bra och jag funderade på vägen hem varför jag tycker det. Vad är det som skiljer Jocke från andra? Varför sticker Jocke ut i mängden egentligen? Det finns ju massor av fantastiska och kreativa föreläsare inom samma område men varför Jocke?

Det finns säkert en massa olika anledningar och förklaringar till detta men för mig personligen finns det en sak som avgör; varje gång jag har lyssnat på honom funderar jag över hur jag själv gör just nu och vad kan jag göra bättre. Oavsett hur teknisk hans föreläsning än skulle kunna bli, oavsett hur många ord jag måste googla efteråt för att jag inte helt förstår så blir jag alltid inspirerad, till att gå min egen väg, till att omvandla hans tips & råd till min egen grej, på mitt eget sätt. Det gillar jag.


R
ikard Nilsson (@Rikard_Nilsson) bambusade idag, kolla Jockes föreläsning här.

Leave a Reply

