Nej inte riktigt va?

Livet är inte alltid happy happy som statusuppdatering på facebook med massa mys och hjärtan och gilla. Ibland är det bara för överjävligt rent ut sagt. När hjärtat brister, när längtan är för stark, när ens bästa vän får en cancerdiagnos, när en kompis mamma dör alldeles för tidigt…eller de riktigt små sakerna med dagar som vi alla får med den ena konflikten efter den andra med hundar, ungar och tradiga grannar kanske, vågen visar konstiga siffror och återigen har man käkat upp hela godispåsen på typ 5 minuter fast man hade lovat sig själv att det skulle man aldrig göra om igen. De två sista där kan eventuellt hänga ihop.

Det händer att jag också vill skrika rätt ut, då drar jag på mig boxningshandskarna och går bärsärkagång på sandsäcken. Det finns tillfällen när tankarna vandrar och jag undrar är det bara jag? Är det bara jag som tänker så här, känner så här eller funderar i dessa banor?  Är det du eller jag som är förvirrad? Vissa uppdaterar sin status på FB och ventilerar och kommenterar sedan att de inte vill prata om det. Märkligt, varför skriver de då ut det då?  Andra uppdaterar sin status som ett tydligt budskap till någon men alla andra undrar egentligen vem det är menat till, typ “are you talking to me?”.  Alla gör vi olika, jag ringer ner mina vänner och klagar och gnäller och tjatar. Oavsett, alla har sitt eget sätt och vi gör det som funkar för oss själva och vi utgår alltid från oss själva som referenspunkt för vad som är rätt och/eller fel.

Jag tillhör dem som oerhört sällan skriver någon form av negativa kommentar eller ventilerar mina problem i sociala medier. Jag har gjort det medvetet en gång. Jag tillhör dem som älskar❤ och mys och gillar mycket och ofta. Jag skulle aldrig någonsin uppdatera med någon form av hemligt budskap till “någon” om jag hade något att säga. Tror att jag skulle bli tokig av att läsa mina negativa uppdateringar i efterhand, det är ju precis att jag klarar av dem som tankebanor. Jag är ju inte Yoda precis.

“Om du tänker i termer rätt och/eller fel så har du fel och jag har rätt.” Lite så. Vad vet jag egentligen? Har precis inhalerat 3 hg lösgodis. Igen. Livet alltså. Gott var det också.

 

 

Leave a Reply

