Nej jag måste inte.

En helg utan sociala medier. Ingen incheckning, inget läsande, ingen retweet eller uppladdning av foton. Varför i hela friden utsätter jag mig själv för detta, speciellt med tanke på att jag älskar sociala medier och är oerhört aktiv? Jo för att utmana mig själv helt enkelt och för att sonen påstår att man (i detta fallet är det mig han menar) måste inte hela tiden. Var det jobbigt med tanke på att jag uppdaterar, läser och kommunicerar dagligen digitalt? Jepp. Det kan ni fethaja att det var. 

Jag är ju en hypersocial person annars också och hade som vanligt fullrullehelg inplanerad men att inte dela med mig var väldigt jobbigt och jag är förvånad över hur mycket jag egentligen gör det. Tänkte en hel del över analog vs digital och hur det perspektivet funkar för mig. Jag vill dela med mig till mitt flöde hela tiden. Är det något fel på det egentligen? Näe för jag är ju digital och analog. Så är det och jag gillar det.

Lite fina foton från min helg. Jag överlevde. Jag besökte templet och gick på högmässan. Jag var ute på middag och brunch och dansade i alla fall halva natten, inte i den ordningen dock. Jag åt god choklad, jag skrattade, kramade, pratade och promenerade massor och satt vid havet och tittade ut över sundet. Städade dock inte så mycket faktiskt. Precis som vanligt. Ja och så hittade en jättefin liten butik med fina julsaker. Dit ska jag gå i veckan och intervjua för min julblogg.  Jag gillar sociala medier precis som tidigare och jag kommer att fortsätta som jag har gjort tidigare. Det funkar för mig men jag kommer säkert att ta en timeout igen för att skapa tid och utrymme åt reflektioner, att tystna och lyssna. Det gillar jag också, väldigt mycket.

2 thoughts on “Nej jag måste inte.

  1. Jag tycker om att titta på dina fina bilder, så jag önskar dig välkommen tillbaka. Funderar på att börja blogga själv, men har inte nått ända fram till ett verkställande än.

Leave a Reply

