Hittat på twitter – Silverbricka

Katarina Jardenberg driver webbshopen Silverbricka. Hon är en av de mest stilfullaste människorna jag känner. Hon har superkoll på mode och inredning, bloggar och fotar mycket. Det jag verkligen gillar med hennes webbshop förutom produkterna är att Katarina har en chatt på sajten, när du är inne och shoppar kan du ställa frågor om allt från sortiment till leveranstid, det gillar jag! Jag har tyvärr missat hennes fina inredningsmys som hon brukar ha i sitt hem men jag ser framemot glöggmys som kommer nu i november, det tänker jag inte missa!
Några korta frågor till Katarina:
  • Vem är du?

Jag är en flitig person som alltid engagerar mig till fullo både när det gäller kunder, projekt, familj eller vad som än kommer i min väg som jag gillar.. Min omgivning känner mig som pigg, glad, arbetsvillig och idérik och ser mig som en vän som går att lita på i alla väder även när jag är en åsiktsmaskin som framför min åsikt när det är motiverat.

  • Hur gick det till när du startade?

Det var en ren slump som fick mig att bygga och starta en egen webshop. Under en period på två år var jag en stöttepelare till Vindåkra Gård i deras digitala närvaror och skötte och arbetade upp deras facebooksida som idag är överlämnad till gänget ute på gården. En av dom heter Per Ljung och driver Ljungs Garderob. Han bad mig hitta en bra webshop som komplement till hans fina butik och efter en noga titt på IDG´s tio i topp lista tyckte inte jag att alternativen var så heta. Resultatet blev att jag bad en nära vän att fundera på om vi skulle bygga en bra och enkel webshop som enmans företagarna lätt kunde sköta. Enkelt med wordpress och gratis. Resultatet blev bla  ljungsgarderob.se. När bygget var klart och vi stolt lanserade den första var det ganska naturligt för mig att testa mig på en egen. Hade ju bloggat om andra webshoppar i nästan 5 års tid och hade som sagt en del åsikter. Jag ville bygga en shop som var nära kopplad till sociala medier (som är mer än facebook), som var online, ihopkopplas och utforskande. Jag ville vara personlig och bjuda på min resa här.

  • Vilka är de stora utmaningarna?

De stora utmaningarna är att nå ut till människor med shoppen vilket är problematikst eftersom dom inte trillar in av sig själva som på Kullagatan. Efter det är konverteringen. Hur når jag ut till rätt film som handlar som ett resultat.

  • Hur har sociala medier hjälpt dig?

De stora nätverken hjälper till och är anledningen till att jag ens tänkt tanken. Utan dom hade jag varit inget.

  • Råd till andra som vill starta upp egna webshoppar
1. Har du ingen som kan bygga åt dig välj en hyr lösning till en början.
2. Ha en röd tråd i allt du gör och våga säga nej tack till en kund. Du kommer omöjligt att kunna sälja allt till alla.
3. Berätta om dig själv, vem är du, varför gör du och hur startade allt. Fortsätt att berätta efter det. Ogillar opersonliga webshoppar.
Silverbricka hittar du både på twitter och facebook, hennes sajt hittar du här. Hennes fina foton kan du se här och på twitter heter Katarina @Kattis_j

One thought on “Hittat på twitter – Silverbricka

  1. Pingback: Julklappstips 2011 « Donna Carlsson Julblogg 2011

Leave a Reply

