Lördagslunk

Det är lördag och jag ligger i soffan och läser ifatt på veckans flöde av tweets, facebookstatusuppdateringar, bloggartiklar och annat skoj. Det är ett konstant flöde av roliga, sorgliga, omtänksamma och spännande saker. 
Det som har berört mig allra mest denna veckan har varit Patrik Lundbergs artikel i HD som har rubriken: Ni sliter själen ur mig. Jag upplevde den som ärlig, otroligt rak och stark. Patrik säger det själv och det framgår tydligt, det vill säga att han har velat skriva den artikeln i 28 år. Den rörde mig, berörde mig och jag är tacksam för att han skrev den så att jag fick möjlighet att läsa den. Tack Patrik.
Det är lördag och jag yrar som vanligt runt i hemmet med disktrasan i ena handen och mobilen i andra. Funderar och filosoferar. Över livet och kärleken. Muttrar och svär. Över städning och smutstvätt. Med gospel i lurarna blir allt lite lättare. Ha en go lördag!
Queen Latifah – Oh Happy Day 

Leave a Reply

