Deep Everest

Varje fredag går jag på marknadsföreningens frukostmöten i Helsingborg. De är helt fantastiska och skulle kunna lika gärna heta inspirationsmöten för det är precis vad de är. Just denna månad är det sporttema och idag var det dags för en tjej som heter Annelie Pompe.

Annelie jobbar som personlig tränare. Hon är 30 år och har bestigit Mount Everest. Hon berättade med stor inlevelse sin yttre och inre resa. Hon visade foton och berättade bland annat att det tar 2 månader att bestiga berget. 20 minuter spenderade hon på toppen av berget innan det var dags att påbörja resan ner igen.

Annelie talade med stor ödmjukhet och lyfte fram sitt team. Hon talade om hur folk får dåligt samvete när hon berättar vad hon jobbar med, hon vände problem till utmaningar och framför allt visade hon upp en helt fantastisk passion till livet. Hon berättade om att 95 % av våra tankar idag är detsamma som vi hade igår. Detta klickar hos mig. Får mig att fundera. Hur kan jag förvänta mig annat resultat när jag i stort sätt tänker samma som igår…

Annelie har ett mål att vara den tjej som har varit högst och djupast på jorden. Mount Everest är bestigit och nu väntar fridykning där hon tänker slå världsrekordet på 160 meter.

Oerhört inspirerande, fantastisk att lyssna på. Du hittar hennes hemsida här.  På twitter heter hon @anneliepompe

Leave a Reply

