Mer.

Idag rensade jag min visionboard i köket. Tog bort allt: foton, dikter ja till och med Dalai Lama. Funderade genast på vad jag skulle fylla den med för nya saker. Saker jag önskar, människor jag vill träffa och platser jag vill besöka. Stoppade mig själv och satt och stirrade på en tom anslagstavla och insåg att den var livet. Livet var tavlan, vad vill jag fylla mitt liv med?

Jag vill ha mer. Jag vill ha ut mer av livet. Jag vill inte sitta och vänta på att andra människor ska säga ja eller nej, jag vill inte pausa livet, jag vill öka takten. Jag vill ha ut mer av allt, jag vill ha mer värde. Men vad är det då mer exakt? Hur kan jag fylla en anslagstavla med det jag vill ha ut av livet om jag inte vet precis vad det är? Lite lagom flummigt.

Så tavlan är tom just nu. Jag kommer att fylla den allt efter hand, Mer kärlek, mer energi och mer lust. Lära mig mer, träffa mer folk och uppleva mer saker. Mer.

 

[Obs, det är inte en fläck på anslagstavlan. Det verkar som om det är något fel på min kamera.]

One thought on “Mer.

  1. Fyll anslagstavlan gradvis, lägg först dit vad du redan gillar och som du vill behålla och/eller ha mer av.

    Komplettera sedan med saker du vill testa. Behåll det nya du gillar och tavlan kommer, precis som livet, att fyllas med värde.

Leave a Reply

