Efterlysning

Min kära kusin Liselotte Olsson [född Holmqvist] har gjort en mycket spännande resa i sommar. Hon har besökt sin halvbrors släktingar för första gången i Norge. Hon har tyvärr aldrig träffat sin bror då han dog när hon var liten. Liselotte söker svar, hon söker folk som kände honom och kan berätta om honom och hur han var. Att söka sitt ursprung är att söka sig själv, att hitta ett sammanhang och känna sitt eget förflutna. För många och för även för mig har det handlat om att läkas inifrån och ut. Som adopterad känner jag så igen mig i Liselottes sökande, i kärleken till familjen och få ökad förståelse. Familjen betyder allt för Liselotte. På det sättet är hon mycket lik sin mamma, Kerstin [min faster] hon har koll på alla i släkten.

Han hette Dan Eklund, kom från Göteborg/Norge, född 1952. Jobbade på Stena Lines, Stena Olympica som gick mellan Sverige och Danmark när han dog 1973. Han hade tidigare arbetat på en båt som gick på Sydamerika. Rederi Westfal-Larsen Line, Båten: MS Fauskanger. Mamma heter Helene Höyvang.

Liselotte och jag hade så uppskattat om du kunde dela denna länk till allt och alla. Känner du igen honom eller vet någon som eventuellt kan veta något om honom hör av dig till mig. Vi tar även tacksamt emot alla tips & råd på hur Liselotte kan gå vidare med sin efterlysning.

Stort tack på förhand!

Leave a Reply

