Cirklar, grupper och listor.

1 vecka in på Google+ vet jag fortfarande inte riktigt vad jag gör men kanske den viktigaste frågan är varför och ja det vet jag inte det heller. Väldigt krasst och ärligt. Visserligen är jag en flitig delare och tänkte när jag startade att jag skulle ha någon form av strategi så att det inte blir samma flöde som på fb och twitter men där gick jag bet första dagen.

Cirklarna förstör för mig för det jag gör är att dela in folk så fort jag lägger till dem eller börjar följa dem eller vad jag ska kalla det. Utöver det så kommer alla hopslagningar mellan fejjan, twitter, blogg och Google+. Samma flöde kan läsas överallt och jag är inte säker på att det är en bra ide, i alla fall för mig.

Bruset ökar och det blir svårare att sålla flödet av oändlig ström av tips, inlägg, artiklar och kommentarer och då har inte företagen kommit dit ännu. Vad händer då? Vilken cirkel kommer de att lägga mig i om jag följer dem eller vad jag nu ska kalla det? Spelar det någon roll egentligen vilka cirklar vi ligger i hos andra?

Sonen är inte intresserad och kallar det för vuxendagis. Jag kan eventuellt vara intresserad men vet inte varför och under tiden cirkulerar jag hej vilt för att lära mig, du kan även hitta mig på twitter också där jag är mest aktiv.

Leave a Reply

