#flickjox lulz

Du kan hitta bakgrunden till skämtet här. Då det dök upp i twitterflödet så noterade jag det självklart, trackade lite på twitter och på fb men la inte ner någon speciell större notis om det för jag fattade inte riktigt vad det gick ut på.

Idag kom förklaringen av Nikke Lindqvist följt av en ursäkt på bambuser av @Jocke och ett blogginlägg av @deeped. Stora ord användes på twitter, starka ord dök upp i samband mellan @Jocke och @kazarnowicz. På @deepeds blogg läser jag ord som sårad.  Ja vi ser verkligen olika på saker & ting det ska vi aldrig glömma bort.

Jag tar illa upp om någon tränger sig före ett barn i en kö och säger till. Jag tar illa vid mig att människor inte får samma vård i hela Sverige och jag skulle känna mig kränkt om någon sa till mig att jag var en dålig mor men inte över en ”grej” på nätet som handlar om en invite som jag inte förstår.

Jag kände mig lite dum för jag inte förstod och tänkte att det inte var för mig. Så tänkte jag, så tyckte jag och sedan skrattade jag gott i soffan efter att ha läst Nikkes inlägg . Åt hela spektaklet, åt mig själv och åt fenomenet med invites för jag ogillar verkligen detta med invites.

Note to self: vi ser saker och ting på olika sätt. Glöm aldrig det. 

One thought on “#flickjox lulz

  1. Pingback: #flickjox | Petter Karlsson – Producent och speldesigner

Leave a Reply

