Mitt sista tal till KM…

När Helena frågade mig via DM på twitter om jag kunde hålla ett avskedstal på denna middag tackade jag självklart JA. Mitt sista tal till er som studenter. Självklart missar jag inte en sådan möjlighet!

5 år har gått, 4 klasser KM har sett dagens ljus, 3 klasser har jag träffat och handlett. Vilken resa!!!! Studenter, kollegor, ledningsgrupp och lärare. Tillsammans har vi jobbat på att skapa utbildningen Kreativ Marknadsföring som står mig närmast hjärtat.

När jag träffade er för första gången och ni tittade på mig med era stora ögon tänkte jag hur ska detta gå då!? Hur ska jag kunna leda en klass, en grupp framåt? Jag var sååå nervös alltså!  Och när KM09 avslutade första delkursen kreativt tänkande och nästan ALLA ville tala om sitt betyg tänkte jag att här kommer jag att få att göra och det stämde ju😀 Som klass  har ni varit en handfull och lite till! Alla frågor, email, sms och telefonsamtal om allt; pojkvänner, betyg. flickvänner, ungar, pengar, betyg, lärare, uppgifter och betyg . Ni har jagat mig i tid och otid. Jag har tränats i tålamod, och lite till tålamod vilket är jag tycker är hysteriskt roligt eftersom det är en mina största svagheter. Karma liksom!

Vad är det då att jag hoppas att ni tar med er, att ni kommer ihåg förutom choklad, nätverk, fotboll, sociala medier, jultomten, kontakter, bebben, mera choklad….ja det är inte flashiga reklamkampanjer eller laterala marknadsföringsteorier utan livsord. Ord på vägen som jag själv försöker leva efter->

Ta aldrig skit från någon, oavsett vem det är. Bättre att göra fel än att aldrig göra något och bygg ditt eget team vart du än befinner dig. Ge upp finns inte men att välja en annan väg kan funka. Ifrågasätt gärna och mycket men starta ALLTID med dig själv. Allting kan alltid göras bättre och ät inte gul snö.

Vad har då läraren lärt sig? Jo, jag kan aldrig informera tillräckligt mycket oavsett vad jag tror, gör saker med en gång annars glömmer jag det.  Jag har en tendens att vara intensiv och envis och det är ok. Jag kommer alltid att sätta mitt team först, främst och jag är alltid beredd att kämpa. Tack vare er har jag insett att jag har en krigares själ & hjärta.

Ni har lärt mig mer än jag någonsin kan tacka er för, ni har utmanat mig som endast ett fåtal här i världen har gjort och för det kommer jag att vara er evigt tacksam. Jag har älskat att gå till jobbet varje dag, jag har älskat varje sekund jag har fått förmånen att lära er något…

Det har varit en ära, en förmån och stor glädje att lära känna er! Så ett hjärtligt stort tack till er alla för att ni har gjort mig smartare, mer envis, mer erfaren och förmodligen även lite snyggare, SKÅL på er! Ni är bäst och rockar fett!

Leave a Reply

