Dag 1

Idag var jag med när min väninna startade sin behandling. Innan det gjordes informerade den underbara sjuksköterskan henne och mig om situationen. Vi grät, jag skrev, vi frågade och så påbörjades behandlingen som kommer att fortgå 1 gång var tredje vecka en lång tid framöver.

Till min älskade vän som jag älskar som en syster. Dessa ord är mitt löfte till dig och dina barn och resten av din underbara familj:

Jag kommer att kämpa för dig, med näbbar och klor. Med varje krigargen i min kropp och maoricell i mitt blod. Jag kommer att vända upp och ner på jorden, vända in och ut på mig själv och jag kommer att kämpa för dig. När du inte orkar längre luta dig på mig, när du vill slå och skrika på någon, slå på mig. Varje steg du tar kommer jag att finnas bredvid dig. Jag kommer att finnas här när du behöver mig. Jag kommer att kämpa för dig och aldrig ge upp. Inte idag och inte i framtiden. Jag älskar dig min finaste vän.

Dag 1.

Leave a Reply

