40+

Jaha då var jag 41 år. 40 +…

Funderingarna är många och förvirrade. Vart är jag, vart är jag på väg och hur långt har jag kommit egentligen…som de allra flesta funderar över förmodar jag. Misstänker att vi alla är mer lika än olika och det vi alla egentligen vill är balans och lycka i livet. Framgång & succé omvärderas i tid och kvalité.

Oavsett vad som har blivit sagt och gjort under dessa 41 år har precis allt format mig till den jag är idag och för det kommer jag alltid att vara tacksam för. Vad ska jag välja för de åren som kommer? Vilka personer väljer jag i min närhet? Vad vill jag ska komma att betyda allra mest i mitt liv och hur kom jag egentligen hit där jag är idag? Ja ni ser, förvirrad.

Maximera, prestera och leverera. Delmål och huvudmål eller nuläge och acceptans?

I alla fall så har jag har kommit så långt att jag inser att tack och förlåt är de viktigaste orden, att skuld & skam inte passar in någonstans och att ge sig själv och andra en paus emellanåt är ovärderligt.  Förutom det har jag även insett att jag behöver färga håret oftare (och att jag förmodligen borde klippa det nu när det räcker ner till midjan) och att jag massor av kvar att lära mig.

Hej jag heter Donna och jag är 41 år och eftersom sonen vägrar att visa foton på mig när jag var liten får jag väl göra det själv då, här är jag när jag är ett par år. Gullig och tokig i mössor.

Leave a Reply

