Twitter #FTW

Varje dag gläds jag åt mitt nätverk som jag har skapat medvetet och med massor av kärlek. Det hela började faktiskt i fotbollsklubben Högaborgs Bollklubb och sedan har det bara rullat på av bara farten. ALLA, precis ALLA som jag träffar har något att ge och det har varit mitt motto. De senaste åren har mitt nätverkande flyttat ut på nätet och det har varit precis lika givande om inte mer för här får jag kontakt med människor som jag inte träffar i vardagen och som jag kanske aldrig kommer att träffa i IRL.

Twitter är en sådan plattform. En microblogg på 140 tecken där jag följer andra och har själv ett antal följare. Pratar massor, skrattar ännu mer och fascineras av människors godhet. Du får vad du ger ut. Enkelt, direkt och omedelbart. Det är här som jag träffade på Christina Stielli. En härlig tjej med massor av krut i. Webbredaktör på tidningen Tara, författare och tonårsmorsa. Full rulle hela tiden. Vi har pratat en hel del, vi är kompisar på facebook och hon var en av de självklara för mig att fråga när jag fick en möjlighet (tack Stefan!) till mig via mitt personliga nätverk, en UGL kurs.

Det är alltid en glädje att kunna vidarebefordra möjligheter här i livet men det är ännu mera glädjande att kunna göra det till någon som blir så fantastiskt glad över möjligheten som Christina blev och som så tydligt visar det. Sagt & gjort, denna vecka är hon i Skillingaryd på UGL kurs, allt tack vare twitter!

Christina och jag har aldrig träffats. Osäker på om jag har hennes mobilnummer eller inte men i sommar ska vi träffas! Vi ska flanera vid Norra hamnen och dricka goda drinkar. Det ser jag framemot!

Ja och så heter hon @Stielli på twitter så klart, glöm inte att följa detta härliga yrväder!

One thought on “Twitter #FTW

  1. Twitter har verkligen förändrat vår vardag. Jag glädjs med dig lika mycket som för mig då man har knytit sig an många kontakter och håller sig uppdaterad om vad som sker runt om. Det är verkligen min nyhetskanal, speciellt på morgonen då man äter frukost🙂

    Kul att du bloggar, keep up the good work! Jag läser, jag följer.
    / Jenny

Leave a Reply

