TEDxSkåne

Det är ju inte någon hemlighet att jag är en TED-tok, spenderar hellre mina kvällar med att titta på föreläsningar på sajten framför tvn. Jag har haft den stora förmånen att delta och närvara vid TEDxMalmö, TEDxÖresund och idag var det dags för TEDxSkåne där bland andra Sofia och Anna från KM09 var med och jobbade, de praktiserar just nu på Hälsoakademin. Fantastiskt duktiga!

7 talare under temat A growing mind. Vissa saker stod ut mer än andra, vissa saker fastnade hos mig mer än annat, precis som det ska vara antar jag. Gick hem med massor av reflektioner, tankar och nya vinklar. Mer information kan du finna här.

Sist ut på dagen var Göran Adlén [@trendspanaren] det är andra gången jag lyssnar på honom. En fantastisk talare som använder hela kroppen när han föreläser. Med en stor portion humor och självdistans levererar han underfundigheter som stannar kvar. Han är totalt flosk och klichefri vilket är oerhört befriande. Som vanligt har jag skickat email till sonens klassföreståndare att han borde ta in Göran som föreläsare & inspiratör.

Att bli berörd, att få nya tankar som leder in på nya spår är ovärderligt och fantastiskt kul, stort tack till alla som föreläste idag på TEDxSkåne!

One thought on “TEDxSkåne

Leave a Reply

