Ja kanske…

Jag har ett flertal fantastiska tjejkompisar som alla är runt 40 år, välutbildade, de har bra jobb och så är de singlar och det har de varit i många år. Precis som jag. Starka självsäkra snygga smarta tjejer med massor av driv, framförhållning och energi precis som jag självklart (Jag är vädur).

Ja det är väl helt okej om det är självvalt . Jag har tidigare bloggat om detta att det är medvetet från min sida och det är det men nu undrar jag om jag kanske vill ändra på det. För första gången sedan min son föddes. Han är 18 om ett par månader. Jag har ju varit singel sedan han föddes och nu tycker han att det är dags för morsan att skaffa pojkvän. Eller hund. Misstänker att han inte vill att jag ska vara ensam för då lägger jag för mycket tid på honom, smart och strategiskt. Typ operation” flytta mammas fokus”.

Följande egenskaper och intressen är ett måste:

  1. Älskar fotboll. Givet då jag sitter i två fotbollsstyrelser och går på massor av matcher.
  2. Social. Soffhäng är reserverat till fredagar enbart, max om ens det.
  3. Lust. Han har massor av livslust, stor vilja att lära sig nya saker
  4. Tystlåten eftersom jag snackar så mycket

Jahaja. Nu då? Skickar jag ut denna lista i universum som en del av en karmaförfrågan eller hur funkar det nu förtiden? Eller det kanske finns någon app jag kan ladda ner som hittar honom åt mig? Och om inget annat funkar så har min kompis Mårten lovat att hjälpa till med att hitta honom, gärna detta årtionde har vi kommit överens om. Ja och sen så ska han ju bara godkännas av 2 meters sonen.

Det blir bra när det är färdigt. Tror jag.

Leave a Reply

