Social media power

Förutom denna har jag även en annan blogg som jag endast använder till mitt sökande efter mitt Maori ursprung, närmare bestämt sökande efter min biologiska pappa som är Maori -> http://searchingformymaoripast.wordpress.com/

Jag är nämligen övertygad om att jag kommer att hitta honom via sociala medier vilket är själva fundamentet i begreppet sociala medier; dela med sig, länka vidare och hjälpa till! Sharing and caring. Jag har kommit i kontakt med fantastiska personer och lärt mig massor under vägens gång. Det är en glädje och jag känner stor respekt för människorna jag kommer i kontakt med.

Att hitta mitt biologiska ursprung har blivit mer och mer viktigt ju äldre min son har blivit. Känslan av att vilja förmedla, att lära ut har vuxit sig starkare. Samma sak gäller faktisk även det svenska perspektivet även om varken sonen eller jag har en droppe svenskt blod i oss så betyder det oerhört mycket för mig. Jag bor här. Jag lever här och jag älskar Sverige. Jag är ju svensk med maoriskt ursprung!

Jag drömmer om dagen när jag tillsammans med sonen [och hela stora svenska tjocka släkten!] vandrar vägen upp till stamhuset. Att bli mottagen av min maoriska släkt, att bli officiellt presenterad och framförallt att få möjligheten att presentera den absolut viktigaste personen i mitt liv; Vincenzo David Kemo, min son.

Inget är omöjligt, det handlar bara om hur lång tid det tar…

One thought on “Social media power

  1. Pingback: Tweets that mention Social media power « theworldofdonna -- Topsy.com

Leave a Reply

