Från Nordpolen till Dunkers.

En av mina arbetsuppgifter på Globograf inkluderar att mingla och nätverka mycket och ofta, en uppgift jag mer än älskar. Imorse deltog jag på frukostmötet med MIH och föreläsare var Henrik Bunge – VD Adidas Group.

Temat var extremt och hans föreläsning var en berättelse om hans upplevelser med att skida till Nordpolen utan yttre hjälp tillsammans med två vänner. En resa som bland annat bestod av 1000 kilometer & -50 C.

Henrik inleder föreläsningen med att skrika för full hals, höll nästan på att tappa mobilen i golvet! Ett äventyr utan dess like. En berättelse om utmaningar, målfokusering och driv. En mäktig berättelse som fick mig lite att hamna på avvägar för att jag under föreläsningen började tänka på hur jag gör då, hur jag tänker och hur jag själv fokuserar…ego jag vet. Bilden på fingrar som hade förfryst etsades sig fast.

Det var en fantastisk föreläsning, Henrik var engagerad och passionerad och det gav mersmak. Hela dagen idag har jag tänkt på vart jag själv befinner mig och vart jag vill vara, saknar bara en sak. Jag önskade att min snart 18-årige & 2-meters son hade fått vara med och lyssna. Det händer mer än ofta att jag har den stora äran och förmånen att lyssna på sådana här underbara föreläsningar och inspirerande föreläsare som Henrik och allt som oftast finner jag mig själv önska att inte bara min son hade fått samma möjlighet utan även alla hans kompisar, ja alla ungdomar faktiskt! Det får bli nästa stora projekt.

Leave a Reply

