Lättare sagt än gjort

Jepp. Så är det. Det är alltid lättare att säga än att göra. Bryta vanor, skapa nya tankemönster, gå ner i vikt, börja träna och allt det andra ni vet?

Att utmana sig själv och göra något nytt. Gör du det? Byter du stol vid köksbordet? Sätter dig på en annan plats på bussen? Bokar en annan tvättid? Eller gör du som du alltid har gjort? Speciellt när det gäller de små sakerna i livet ser man hur mycket vanedjur vi egentligen är. Vi gör som vi alltid har gjort, av vana och utan att tänka.

Om du skulle utmana dig själv och verkligen pröva något nytt vad skulle det vara? Vad skulle jag göra? Vad är egentligen utmanande för mig? Enligt finaste sonen är tyst ett ord jag inte riktigt förstår [som förmodligen skulle vara min största utmaning]  men han förstår inte ordet nu så det går väl jämnt ut.

Underbara Katarina Jardenberg har lyckats utmana mig – nämligen att vinterbada. Tusen tankar poppade upp direkt, jag är ju inte precis baddräktsoptimerad. Detta med bada OCH is & snö är inte heller något som jag direkt tänker jippi om…..

Tröttar ut mig själv med massor av men och om. Vinterbada. I badkläder. Fyra veckor efter jul. Really? Jag återkommer den 28:e januari. Jag fyllde i kanske…

[foto Katarina Jardenberg]

2 thoughts on “Lättare sagt än gjort

Leave a Reply

