Parmiddagar & singelliv

Kanske går de inte riktigt ihop men så är min tillvaro. Jag är singel, det är självvalt och ytterst medvetet. Händer det så händer det är mitt motto och får allergiska reaktioner på all reklam riktad mot mig på facebook bara för att jag har en status som säger singel . Tydligen letar män i 35-års ålder efter mig och om jag bara klickar på länken så kan jag få till det med en miljonär…jag är 40, inte idiot.

Fråga? Måste man vara del av ett par för att räknas som en helhet? Är jag halv bara för att jag är singel?

Jag blir ofta bjuden på middagar och får då ofta kommentaren att ”ja men du kan ju ta med en kompis!” och jag undrar alltid varför det? Varför skulle jag göra det? Duger det inte med mig? Samma sak gäller vid olika typer av representationsmiddagar vid styrelsearbete och jag går alltid själv. Det är ju inte precis så att jag har problem med att prata med folk eller knyta kontakter!? Eller att jag är blyg & försiktig panelhöna?

Jag kanske ska göra som så många tonåringar gör på facebook – ändrar sin status och ”gifter” sig med varandra eller i alla fall skaffa ett komplicerat förhållande så slipper jag hjärndöda reklamlänkar med miljonärer, 35+ och andra avarter som letar efter mig.

Lördagen den 15:e januari är jag bjuden på middag hos en av mina finaste vänner och hennes man. Förmodligen är jag den enda som är singel men det är ok – för jag duger ju precis som jag är!

Leave a Reply

