Framgångsformler, hemliga medlemsklubbar & koder.

Något som fascinerar mig mycket är framgång. Vad är det som gör att vissa blir oerhört framgångsrika, tjänar extrema summor av pengar och vältrar sig i lyx medans andra kämpar hela livet utan att egentligen komma någonstans? Vad beror det på? Vilka faktorer spelar in och hur ser formeln ut för framgång om det nu finns någon? Eller är det en hemlig klubb som jag har missat att ansöka medlemskap i? Missat att differentiera koderna kanske?

Oavsett bransch, tjänst och produkt finns det vissa saker som sticker ut mer än andra; passion, engagemang och hårt arbete. Kanske tänker du samma som jag: ja men det passar ju in på många men de är fortfarande inte framgångsrika.  Att våga misslyckas, att ha rätt inställning och attityd är andra faktorer som poppar upp. Även tur och rätta kontakter nämns. Ja men vad betyder det på ren svenska eller handlar det hela om mod?

Lika attraherar lika. Säg mig vem du umgås med ska jag säga vem du är. Ni har alla hört det förut. Jag med. Massor av gånger. Feng shui, the Secret och NEW AGE varianter har poppat upp de senaste åren med en twist – kvantfysik. Varje rörelse har en motrörelse. Även matematik har börjat användas i förklaringar till framgång. Det fascinerar mig hur vissa människor får en idé och genomför den framgångsrikt medans andra har tusen idéer och kommer ingenstans.

Hakuna Matata, jag börjar med det.

Leave a Reply

