Önskningar -><- Mål

Sitter i soffan med en stor kopp kaffe och inser att det är en stor förmån att få ta time out så som jag gör just nu. Att få sitta hela dagar med mina egna tankar och funderingar utan att behöva ruscha iväg till möten & jobb.

Vad är framgång för dig? Inte bara vad själva ordet betyder och hur du definierar det men när vet du att du är framgångsrik? Vilka mål & drömmar har du i ditt liv? Vill du vara framgångsrik eller är du nöjd med vart du är just nu? Om du inte är nöjd med din verklighet vad gör du för att ändra den?

Vad vill du egentligen?

Det är dessa frågor som jag ställer mig själv just nu. Med en 17-årig son i huset konfronteras jag ständigt med mitt egna förflutna – hur och vad jag själv gjorde i den åldern och det jag kan sakna ibland är just inställning och attityden som tonåringarna har – det fixar sig, det ordnar sig alltid! När ändrades den? För om jag ska vara helt ärlig så gäller ju det fortfarande! Det spelar ju ingen roll om du är 17 eller 47.

Vad vill jag då?

Nyår brukar jag fira med goda vänner och varje nyår sitter vi och filosoferar kring året som har gått och vad vi önskar för nästa år. Även om vissa önskningar har materiella aspekter är det egentligen samma sak varje år och med varje önskning – mer. Och där är själva problemet! De är önskningar, inte mål. Vad händer om jag sätter upp mina önskningar som mål istället? Mål som är mätbara och med en tidsplan eller hör du bara JANTE när du läser detta? ”Inte kan man sätta en vindsvåning som mål heller!? ” Ja vaddå då? Kommer JANTE polisen och tar mig då eller?

Jag tror jag ska göra just det. Alla mina önskningar ska omformuleras till mål istället. Återkommer.

2 thoughts on “Önskningar -><- Mål

  1. Ha, ha, ha JANTE-polisen!

    Jag hoppas och önskar att människor mer och mer struntar i allt som har med jante att göra och att det inte låter jante styra deras liv.

    Du har redan massor med mål, så några till gör ingen skillnad.

    Go for it girl❤

Leave a Reply

