Inga nyårslöften – bara beslut.

Jag har semester hela veckan och passar på att ta en mini timeout. Uppe länge, sover länge utan alarmklocka som ringer, surfar massor och läser mängder. Funderar på året som har gått som många andra och funderar på vad 2011 kommer med. Vad vill jag uppnå under 2011? Vad vill jag egentligen? Om jag fick tänka helt fritt utan gränser vad hade jag gjort då? Vart hade jag bott?

Det fina i kråksången är ju just det – tänka fritt får jag ju, det får vi ju alla! Vad är det då som håller mig tillbaka från att åstadkomma stordåd, skaffa en vindsvåning i city och en BMW i garaget? Vill jag verkligen veta? Vill jag verkligen ändra min inre dialog? Är jag redo? För om min verklighet just nu är ett resultat av tidigare beslut jag har tagit vilka beslut måste jag ändra för att ändra min verklighet i framtiden?

Ett av de största och mest gemensamma misstag vi människor gör [från och till] är att göra samma sak om och om igen och förvänta oss ett annat resultat. Det gäller allt, från förhållanden till vikt till pengar. Varje rörelse har en motrörelse. Genom att förutspå motrörelsen kan man avgöra vilken rörelse som ska till för önskat resultat. Enkelt. Inställning & attityd. Eller???

Det handlar inte om vindsvåningen, senaste BMW eller att komma i en storlek 36. Det handlar inte om värsta kontoret, fetaste bankkontot eller flashigaste titeln på visitkortet. Det handlar om MER. Jag vill ha ut mer av allt, jag vill ha mer värde. 2011 är året då det blev mer av allt av det som är bra & gott i livet. Det har jag bestämt. Change. Lets go!

One thought on “Inga nyårslöften – bara beslut.

Leave a Reply

