Midsommar när den är som bäst!

Midsommar, en högtid som precis som julafton är knuten till gamla traditioner. Vi gör som vi alltid har gjort eller många gör i alla fall. För en del en källa till stor glädje med vänner och familj, för andra en högtid utan. Ibland självvalt till och med. Själv valde jag att göra så lite som möjligt, det gillade jag extra mycket. Tackade nej till fester och middagar och spenderade halva dagen i soffan, på eftermiddagen drog jag ner till Fria bad med min vän Pernilla och kvällen återigen soffläge. Precis som jag själv ville ha det.

Funderar på att när traditioner blir måsten, hur det tar bort glädjen. Hur viktigt det är att vi verkligen gör det vi själva känner för och att vi inte alls det måste göra det alla andra gör. Skapa dina egna traditioner, gör det du själv känner för och det som får dig att må allra bäst.

Midsommarbad med Pernilla gör jag gärna till en tradition om hon vill.

 

Leave a Reply

