Fördomar

Idag läste jag en artikel som fick mig på fall. Killen som sa ifrån, nu fick det vara nog -> bögen på McDonalds. Han heter Hugo Andersson och du kan läsa artikeln här. Det som fick mig att reagera allra mest var hans avslutande ord;

“Jag vill bara leva ett vanligt liv som alla andra. Jag är och ser ut som alla andra så jag förstår inte vad det är de är ute efter. Tycker de illa om min förmåga att kunna älska en annan människa?”

2012 och vi pratar fortfarande sexuell läggning. Hur är det egentligen möjligt? Varför? Det gör mig upprörd och ledsen. Jag tror att alla typer av fördomar ska bekämpas vid köksbordet, på arbetsplatsen och i kön på Konsum. Varje dag, varje gång precis överallt. Det är en kamp vi måste välja, där vi måste ta ställning som med alla andra fördomar. De frodas i tystnad och muterar sin väg in i vår vardag.

Om homosexuella ska ha samma rättigheter som alla andra? Vad sägs om att sluta neka dem som är alla människor givet vid födseln.

Hugo, du inspirerar, tack för du delade med dig!

Leave a Reply

