Social Media Club Skåne + Helsingborgs hamn

Idag travade jag ner till Ship och denna månadens Social Media Club Skåne som drivs av Leif Kajrup där Andreas Eriksson från Helsingborgs hamn skulle föreläsa och vilken intressant föreläsning! Den handlade om hur de använder facebook som ett intranät. Det som imponerade allra mest på mig var att när detta projekt startade så hade inte ens Andreas facebook själv. Fokus låg på användarna, på spridnings och kommunikationsmöjligheterna samt dialogen. Det gillar jag. Enkelt.

Jag hade tidigare lyssnat på honom hos Jocke och som Jocke själv skriver, rationellt tänkande, superlike! Under hela Andreas föreläsning drog jag vissa paralleller till mitt eget ideella uppdrag som ordförande för Helsingborgs Fotbollsklubbars allians. Våga testa. Våga göra fel. Våga göra om. Mycket inspirerade. Mod betyder inget om det inte är kopplat till en handling. Att stå först, att vara banbrytande kräver en massa mod och energi men i slutändan är det så värt det. Du hittar hans föreläsning på bambuser här.

Lite bilder från dagens föreläsning.

Leave a Reply

