Moget

Så jag retar mig lite. Eller ganska mycket. På folk som måste dissa andra och annat för att hissa sitt eget. Inget blir mer tydligt än i fotbollen. Vuxna människor som håller på olika lag blir som förbytta under seriespel, till exempel Allsvenskan. Ja så här har det alltid varit kanske du säger. Så här funkar det kanske du säger. Det gör inte det försvarsbart. Det gör det inte rätt. Framför allt gör det inte det roligt. Trist och omoget.

Jag älskar fotboll och snittar under seriespel på 2-3 matcher i veckan i olika divisioner. Jag tittar på ungdomsfotboll och högsta serien. Jag står i ösregn, jag sitter i strålande solsken. Jag pratar med en massa gamla härliga gubbar som enligt egen utsago kan göra alla skott till mål med vänster lilltå och jag pratar med föräldrar till 10-åriga tjejer som nog allra helst skulle vilja sova med fotbollsskorna på om de fick. Jag ser mycket bra fotboll och mindre bra. Jag ser spelare som jag har följt sedan de var små växa upp till unga män och kvinnor. Jag följer våra allsvenska stjärnor i Europa.

Om du behöver dissa andra för att hissa dig själv är du fel på det oavsett vad det gäller. Tycker jag.

Leave a Reply

